پلیس مشهد در تعقیب جانیان اینستاگرامی | این ۲ قاتل مسلح را شناسایی کنید + تصاویر گوشی‌قاپ‌های خشن در دام پلیس مشهد | اعتراف به ۴۰ فقره سرقت با شگرد‌های مختلف کسب مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی توسط دانش‌آموز زنجانی نجات جان مسافر مشهدی از آبشار دوزین استان گلستان(۲۷ تیر ۱۴۰۴) انتشار اسامی رژلب‌ها و برق لب‌های غیرمجاز در بازار لوازم آرایشی آبادان گرم‌ترین شهر جهان شد آتش به جان طبیعت حفاظت شده ایلام افتاد (۲۷ تیر ۱۴۰۴) شهادت ۳ هم‌وطن در حادثه تیراندازی در خمین (۲۷ تیرماه ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکورهای تجربی، هنر و زبان‌های خارجی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات واکنش آموزش‌وپرورش به شایعه افشای سوالات آزمون تیزهوشان و نمونه‌ دولتی پرونده کنکورهای دو نوبته بسته شد پایان سرخک و سرخجه در ایران؛ تأیید رسمی تا سال ۲۰۲۳ کنکور ۱۴۰۴ در آرامش برگزار شد | شروع ترم نوورودها به تعویق افتاد ۸ هزار نیروی پلیس راهور برای تأمین ایمنی تردد زائران اربعین ۱۴۰۴ آماده‌باش هستند زلزله ۴.۶ ریشتری شاهرود را لرزاند (۲۷ تیر ۱۴۰۴) آغاز رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۱۴۰۴ راه اندازی ۳۰ اورژانس اجتماعی در کشور | ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ۶۳ کشته و ۲۹۰ زخمی در سیل مرگبار ایالت پنجاب پاکستان + فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیگیری برای ثبت جهانی روستای «مارین» (۲۶ تیر ۱۴۰۴) درباره بادکش درمانی که به یکی از رایج ترین روش های درمانی سنتی تبدیل شده است | درمان‌های آرام بخش افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اردبیل (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکور ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات حق پرستاری مددجویان بهزیستی با اولویت سه دهک اول در حال پیگیری است ویدئو | مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع پرستاران شیرخوارگاه آمنه تهران پیش از بمباران رژیم صهیونیستی سارقان موتورسیکلت‌های تهران دستگیر شدند مستمری‌بگیران زن می‌توانند مستمری همسر خود را نیز دریافت کنند کلاهبرداری که همسر باردارش را روانه زندان کرد پیداشدن پیکرهای بیش از ۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲روزه، توسط نیرو‌های هلال‌احمر واریزی به حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

صدای مردم را به وزارتخانه رساندیم، دانش آموزان را به مدرسه

  • کد خبر: ۳۲۲۸۵۷
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶
صدای مردم را به وزارتخانه رساندیم، دانش آموزان را به مدرسه
در سالی که گذشت تمام تلاشمان این بود که با پیگیری‌های مداوم تا جایی که می‌شود گرهی از مشکلات مردم باز کنیم.

در سالی که گذشت تمام تلاشمان این بود که با پیگیری‌های مداوم تا جایی که می‌شود گرهی از مشکلات مردم باز کنیم. بر همین اساس هم در بستر مجازی گروهی مشترک از فعالان اجتماعی شهر و تحریریه صدای مردم راه انداختیم تا نمایندگان مردم راحت‌تر بتوانند درخواست‌های خود را به ما منتقل کنند. 

در ادامه این گپ و گفت هرروزه مجازی و در راستای مطالبات مردمی برای گره گشایی و تهیه گزارش عینی از برخی مشکلات شهرک مهرگان راهی این محله شدیم، اما آنچه در آن گزارش محلی اولویت اصلی دانش آموزان و خانواده‌ها بود مسئله بلاتکلیفی کلاس درس و مدرسه حدود ۶۰۰ دانش آموز دختر دوره اول متوسطه بود.

 دانش آموزانی به صورت روز درمیان در شیفت عصر و مدرسه مجاور مشغول به تحصیل شدند تا مدرسه اصلی خودشان سامان بیابد. دانش آموزان مدرسه‌ای که میزبان موقتی این دانش آموزان بدون مدرسه بودند نیز با آنکه در مقطع حساس دوره دوم تحصیل می‌کردند به دلیل تعطیلی زودتر از موعد به دلیل حضور دانش آموزان فاقد مدرسه روبه رو شدند. این در حالی بود که خودشان را برای کنکور آماده می‌کردند.

مدرسه بود، همت نبود!

قرار بود ۶۰۰ دانش آموز دختر متوسطه اول در شهرک مهرگان سال تحصیلی جدید را در سال ۱۴۰۳ در مدرسه‌ای نوساز و جدید آغاز کنند. مدرسه‌ای که مقرر شده بود با امکانات به روز ساخت و ساز شود تا شرایط تحصیل بهتری را برای دختران حاشیه شهر فراهم کند، اما بی نتیجه بودن همه این قول‌ها روز‌های آخر شهریور را به کام اولیا و دانش آموزان تلخ کرد. تلخی این قول‌های بی ثمر آنجایی بیشتر شد که دانش آموزان مجبور شدند به دو گروه تقسیم شوند و روز درمیان در شیفت مخالف مدرسه‌ای در همان حوالی مشغول به تحصیل شوند.

در این میان مدیران آموزش وپرورش قول دیگری به والدین دادند که از این قرار بود تا نیمه دوم مهرماه قطعا دانش آموزان در مدرسه جدید مستقر خواهند شد. اما گویا این وعده نیز قرار بود همچنان در رده وعده‌های کاغذی باقی بماند.

همین مسئله سبب شد تا در صفحه «صدای مردم» و در قالب گزارشی مفصل، موضوع تحصیل نصفه نیمه ۶۰۰ دانش آموز متوسطه اول در حاشیه شهر را با تیتر «تحصیل روز در میان» به چاپ برسانیم.  در تاریخ ۲۵ مهرماه و در همان گزارش، مدیران متولی وعده افتتاح مدرسه در بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روز را رسانه‌ای کردند، اما بار دیگر این موضوع نیز در تقویم وعده‌های نافرجام به ثبت رسید و قصه پرغصه بلاتکلیفی و تحصیل روزدرمیان دانش آموزان ادامه پیدا کرد.

پیگیری سخت، اما مثمر

در بررسی‌های میدانی ما نبود انشعابات آب و برق و گاز در مدرسه تازه تأسیس مهم‌ترین دلیل عدم افتتاح مدرسه علی پیوندی بیان شد. مسئله‌ای که پیگیری چندین و چندباره گزارشگر ما از دستگاه‌های خدمت رسان را به همراه داشت، اما تا همین جای کار هم نقایص فنی و زیرساختی و تأمین استاندارد‌های لازم، چالش ردیف اول برای عدم نصب انشعابات بود.

همین مسئله سبب شد تا بار دیگر در پیگیری بعدی به سراغ مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی برویم. سید امیر شوشتری در دیدار مردمی خود و در حضور ما، دوم آبان امسال، در تماسی تلفنی با مدیرکل نوسازی استان مسئله نقص انشعابات را مطرح کرد و در همان جا وعده داد که تا یک هفته آینده (۹ آبان) کار بهره برداری از مدرسه علی پیوندی و استقرار دانش آموزان به نتیجه برسد.

دیری نپایید که جوهر این وعده هم دوباره خشک شد و بعد از گذشت یک هفته باز هم مدرسه افتتاح نشد.۲۰ آبان گذشته و پس از بر زمین ماندن وعده مدیرکل آموزش وپرورش این بار و در پیگیری جدی‌تر به سراغ متولیان امر در وزارت آموزش وپرورش رفتیم. وقتی تحصیل روزدرمیان دانش آموزان حاشیه شهر مشهد آن هم در انتهای ماه دوم سال تحصیلی را در تماسی تلفنی با وزارت آموزش وپرورش مطرح کردیم، نماینده دوره اول متوسطه در وزارت آموزش و پرورش در همان تاریخ وعده داد که در وزارتخانه موضوع را تا چهارشنبه همان هفته (۲۳ آبان ماه) پیگیری می‌کند

بعد از ورود وزارتخانه و حضور نماینده وزارتخانه در مشهد برای رسیدگی به آخرین وضعیت افتتاح مدرسه علی پیوندی، بررسی موانع و مشکلات بر سر راه افتتاح مدرسه قوت گرفت.

بالاخره در کنار همه پیگیری‌ها اواسط آذر در شرایطی که دانش آموزان ۷۵ روز رسمی از آغاز سال تحصیلی جدیدشان گذشته بود. مدرسه با افتتاح غیررسمی دانش آموزان را در دل خود جای داد. با پیگیری شهرآرا، ورود وزارتخانه، همراهی شورای اجتماعی محله و همدلی اولیای دانش آموزان بالاخره مدرسه علی پیوندی در روز‌های سرد پاییز ۱۴۰۳  افتتاح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->